Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΕ ΜΟΔ ΓΙΑ Γ.Σ. 9/12/2014 & 11/12/2014

Η κοινωνική και οικονομική κατάρρευση αποτελεί τον κοινό παρονομαστή στις εξελίξεις στο δημόσιο. Η πλήρης αποτυχία της πολιτικής της συγκυβέρνησης, επιταχύνει την καταστροφή, με την δημόσια υγεία και παιδεία να έχουν ουσιαστικά καταργηθεί  και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και των λειτουργιών του κράτους να αποτελεί προτεραιότητα μιας παραπαίουσας κυβέρνησης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Η κυβέρνηση ενώ διαφημίζει «επιτυχίες» και «σκίζει τα μνημόνια» εδώ και 2 χρόνια το μόνο που κάνει στην τελική είναι να παίρνει δυσβάστακτα μέτρα απολύσεων και υπερφορολόγησης των εργαζομένων . 
Το Σ/Ν που έχουμε στα χέρια μας, που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις εργασιακές μας συνθήκες στην νέα ΠΠ, είναι πλήρως εναρμονισμένο  με τις επιταγές της μνημονιακής πολιτικής που εφαρμόζεται σε όλο το δημόσιο τομέα (πειθαρχικό, αξιολογήσεις, απολύσεις κλπ) και το κλίμα κατασυκοφάντησης των εργαζομένων στο Δημόσιο. Επιπλέον περιλαμβάνει άρθρο για τα
μισθολογικά μας που παραμένει επτασφράγιστο μυστικό. Το θέμα αυτό το πιο καίριο για την επιβίωσή μας ως εργαζομένων, λαμβάνοντας υπόψη και τις αντιδραστικές αλλαγές που κυοφορούνται συνολικά στο μισθολογικό καθεστώς στο δημόσιο, πρέπει να αποτελέσει μέγιστη προτεραιότητα για το ΣΕΜΟΔ.
Σε μια διαβούλευση που δεν έγινε ποτέ παρά μόνο αναρτήθηκε για λιγότερο από 5 μέρες,  το ΔΣ του ΣΕΜΟΔ (πλειοψηφία)  έσπευσε αιφνιδιαστικά να στείλει θέσεις στο ΥΠΑΑΝ στις 5/12 για όλα τα άλλα θέματα παρακάμπτοντας:
·        τη ΓΣ και τις απόψεις των υπόλοιπων συναδέλφων 
·        τη σχετική απόφαση της ΓΣ 17/10 που αφορούσε τη  σύγκληση έκτακτης ΓΣ πριν την υποβολή των όποιων σχολίων 
·        την Ανακοίνωση του ίδιου ΔΣ την προηγούμενη μέρα (4/12) που καλούσε για αυτό το λόγο τη σημερινή ΓΣ.
Σε αυτό το κείμενο  δεν γίνεται λόγος για την μη διαπραγμάτευση με το ΣΕΜΟΔ για τα μισθολογικά και επιπλέον κάποιες από τις θέσεις αυτές είτε παρουσιάζουν αδυναμίες , είτε είναι ελλιπείς ή εκφράζουν μόνο τους συγγραφείς τους, αφού δεν έχουν αποτελέσει θέση του σωματείου, ενώ έρχονται και σε αντίθεση με αποφάσεις ΓΣ.
Συνάδελφοι,  η  περίοδος  που  διανύουμε  είναι  ιδιαίτερα  κρίσιμη  για  όλους  τους εργαζόμενους.  Γιʼ αυτό  η  τήρηση  των  αποφάσεων  των Γενικών  Συνελεύσεων  και η δημοκρατική λειτουργία των συλλογικών οργάνων δεν είναι διαπραγματεύσιμα!

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ
Το Σ/Ν που έχουμε στα χέρια μας δεν περιλαμβάνει: 

1.      Τα μισθολογικά μας τα οποία ούτε κοινοποιήθηκαν στο Σύλλογο ούτε αποτέλεσαν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με το Υπουργείο παρά τη σχετική δέσμευση του Υφυπουργού. Αντίθετα με έκπληξή μας βλέπουμε ότι απεστάλη ως «θέση ΣΕΜΟΔ» από την πλειοψηφία του ΔΣ ότι οι μισθοί μας «θα προσδιορίζονται κατʼ αναλογία με τον τρόπο υπολογισμού των αμοιβών των Εργαζομένων στις Δομές Διαχείρισης των υπολοίπων Κρατών Μελών της ΕΕ». Τρία  εύλογα ερωτήματα:
a.      Πότε αποτέλεσε θέση του ΣΕΜΟΔ αυτό;  Απάντηση: Ποτέ!   Άλλωστε δεν έχουν κοινοποιηθεί στα μέλη του συλλόγου σχετικά στοιχεία τεκμηρίωσης αυτής της θέσης.
b.      Εναρμόνιση με τους μισθούς ποιας χώρας; της  Δ.Α. του Επ. Ανταγωνιστικότητας της Ιταλίας~160.000/χρόνο ή της Μάλτας ~16.000/ χρόνο;  Ας απαντήσει η πλειοψηφία του ΔΣ που κατέθεσε την πρόταση.
c.       Αστοχία της πλειοψηφίας του ΔΣ να το προσδιορίσει, αμέλεια ή προχειρότητα; Επισημαίνουμε ότι όλως περιέργως αντίστοιχη διατύπωση υπάρχει και στην ενημέρωση για τη διατύπωση για τα μισθολογικά του «Παν. Σωματείου Στελεχών εργαζομένων στο ΚΠΣ» (στη σύνταξη του οποίου το ΔΣ του ΣΕΜΟΔ διέψευσε ότι είχε συμμετάσχει). Εκεί μάλιστα γίνεται επίκληση σε μελέτη της DG Regio!!!
2.      Πρόβλεψη για το θέμα της κάλυψης από τη ΜΟΔ των ασφαλιστικών  εισφορών των γυναικών μητέρων μηχανικών κατά το τοκετό και τη  λοχεία. 
3.      Όμοια αντιμετώπιση όλου του προσωπικού του άρθρου 36 στο θέμα των αδειών [βλ. άρ 38.4 Σ/Ν]. Το προσωπικό της ΜΟΔ δεν απολαμβάνει ευνοϊκότερες διατάξεις που προβλέπονται για τους ΔΥ.
4.      Υποχρεωτική συμμετοχή εργαζομένων στο ΔΣ της ΜΟΔ α.ε. για θέματα που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα τα εργασιακά-μισθολογικά. Χωρίς πρόσκληση εκπροσώπου του ΣΕΜΟΔ να μην είναι δυνατή η λήψη απόφασης.
5.      Πρόβλεψη για τη ΜΟΔ AE ως δικαιούχο πράξεων Τεχνικής βοήθειας- ελπίζουμε ότι είναι παράλειψη μεν σημαντικότατη δε- γιατί αλλιώς τίθεται υπό αμφισβήτηση η καταβολή της μισθοδοσία μας από τον εργοδότη μας. [άρ. 49.3 και 49.4 Σ/Ν]
6.      Οι διαδικασίες για τις τοποθετήσεις/ αποσπάσεις αφήνουν πολλά περιθώρια για παρερμηνείες και δυσάρεστες εκπλήξεις που βιώσαν πολλοί συνάδελφοι όλο το προηγούμενο διάστημα  [άρ. 39 Σ/Ν]
ΟΜΩΣ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :
·        Αξιολόγηση απόδοσης προσωπικού με τις "τυχόν αναγκαίες αντιστοιχίες με το σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού του δημοσίου" μετά από ΚΥΑ ΥΠΑΑΝ -ΥΠΔΜΗΔ. Όλοι ξέρουμε πώς εννοούν την αξιολόγηση όταν υπάρχει συγκεκριμένος  στόχος απολύσεων συνέπεια των δεσμεύσεων της συγκυβέρνησης με την Τρόικα [άρ. 37.1, 60.9β Σ/Ν].
·         Πειθαρχικό κανονισμό, που ενώ η σύνταξη του παραπέμπεται στο ΔΣ της ΜΟΔ, υπάρχει αναφορά σε Πειθαρχικούς Κανονισμούς Υπηρεσιών (!) και ΕΔΕ σε ΙΔΑΧ [άρ. 37.2, 60.9γ Σ/Ν]. Επιπλέον η διενέργεια ΕΔΕ μετά από.... αίτημα του Υπαλλήλου (!) αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. [άρ. 42 Σ/Ν]. Έχουμε ήδη την εμπειρία του εκτρώματος που μας είχε κοινοποιηθεί την προηγούμενη περίοδο- κακή αντιγραφή του ήδη άθλιου σχετ. άρθρου του Δ/Υ κώδικα που θεωρεί τους υπαλλήλους a priori ένοχους και τους θέτει σε διαθεσιμότητα (χωρίς να αναμένεται η τελεσίδικη απόφαση δικαστηρίου) σε αντίθεση με κάθε έννοια δικαίου. Ουδείς βέβαια λόγος για συμμετοχή των εργαζομένων στην κατάρτιση του!  Επιπλέον η πειθαρχική διαδικασία διαφαίνεται  ότι  θα ποικίλει ανάλογα με τον φορέα προέλευσης.
·        Αυτοδίκαιη μεταφορά των εργαζομένων μόνο όμως μέχρι την λήξη των αποσπάσεων τους, όπως διαφαίνεται. Μετά τη λήξη αυτών των αποσπάσεων δεν γίνεται αναφορά σε αυτοδίκαιη ανανέωση απόσπασης εργαζομένων, ενώ για τους προϊσταμένους γίνεται σχετ. αναφορά. [άρ. 59].
·        Κάλυψη κενών θέσεων με απόφαση του προέδρου της ΜΟΔ ΑΕ μετά από διαπίστωση αναγκών χωρίς να ζητείται η συγκατάθεση του εργαζόμενου [άρ. 39.3 Σ/Ν]. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το παραπάνω (τύχη των εργαζομένων μετά την απόσπασή τους) εύλογα θα πρέπει να μας ανησυχεί ιδιαιτέρως!!
·        Παράδοση έργου των ΔΑ/ΕΦ σε ιδιώτες η οποία συνεχίζεται αλλά και επεκτείνεται σε αυτή τη ΠΠ, αφού εμφανίζονται ενδεικτικά αναφέροντας:
a.       είτε ως ΕΦΔ κρατικών ενισχύσεων (χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ΝΠΙΔ) [άρ. 13.5.α, β Σ/Ν]. Για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μάλιστα δεν περιλαμβάνονται οι προϋποθέσεις φερεγγυότητας και παροχής εγγυήσεων για χρηστή διοικητική και δημοσιονομική διαχείριση όπως τίθενται για τα λοιπά ΝΠΙΔ, σε παράβαση ακόμα και των ευρωπαϊκών κανονισμών για τη νέα ΠΠ, οι προϋποθέσεις του οποίου ισχύουν για όλους τους ΕΦΔ [άρ. 123(7) Γεν. Κανονισμού]. Τυχαίο;
b.      είτε ως πιστοποιητές δαπανών κρατικών ενισχύσεων (ορκωτοί λογιστές) με επιλογή και δαπάνη του δικαιούχου μάλιστα [άρ. 48.2 Σ/Ν ]
c.       είτε ως επιβλέποντες συγχρηματοδοτούμενων έργων, υποκαθιστώντας υπαλλήλους των τεχνικών υπηρεσιών δικαιούχου (λόγω απολύσεων, κενών θέσεων που δεν καλύπτονται με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού κλπ). Επιπλέον, την ευθύνη τήρησης αυτού του μητρώου των ιδιωτών αναλαμβάνει η ΜΟΔ Α.Ε. ( για πάσα νόσο ΜΟΔ ...). [άρ 30(8) Σ/Ν]
d.      είτε ως πιστοποιητές διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχων [δυνατότητα άρ. 50Α.3 Σ/Ν] 
·        Τοποθέτηση Προϊσταμένων μόνο με προφορικές συνεντεύξεις , που επιτείνουν την αδιαφάνεια και τις ρουσφετολογικές τοποθετήσεις.
·        Νέες μονάδες που δημιουργούνται ή/και αναφέρονται στο Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Η/Δ εντός των Επιτελικών δομών για να πιέζουν και να παρακολουθούν/επιτηρούν αν εφαρμόζονται οι πλέον αντιδραστικές πολιτικές του εν λόγω Υπουργείου. [άρ. 16.3 και  άρ. 19- 21 Σ/Ν].
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :
1.     Άμεση εκκίνηση διαδικασίας διαπραγμάτευσης Υπουργείου - ΣΕΜΟΔ  για τα μισθολογικά πριν την υποβολή του Σ/Ν στη Βουλή
2.      Καμιά αξιολόγηση απόδοσης προσωπικού και επέκταση του πειθαρχικό κανονισμού. Στη δεδομένη συγκυρία δεν δεχόμαστε διατάξεις που θα οδηγήσουν σε απολύσεις.
3.     Ισότιμη  αντιμετώπιση των εργαζομένων στις δομές του νέου ΕΣΠΑ 
4.      Αυξήσεις στους μισθούς στο ύψος των αναγκών μας για όλους τους εργαζόμενους , εξομάλυνση αδικιών μεταξύ μηχανικών και μη μηχανικών. Δεν δεχόμαστε καμία μείωση των υφιστάμενων μισθών. Κατάρτιση ΕΣΣΕ για μισθολογικά θέματα, εφόσον υπάρχει περιθώριο για συλλογικές διαπραγματεύσεις σε αυτό το θέμα και δεν προϋποθέτει υποταγή στους μνημονιακούς νόμους.
5.      Νέες προσλήψεις από τη ΜΟΔ για την κάλυψη των κενών και των αυξημένων αναγκών των δομών του ΣΔΕ . Κάλυψη κενών και τοποθετήσεις προϊστάμενων με ανοικτές, διαγωνιστικές διαδικασίες με γραπτές εξετάσεις υπό τον έλεγχο και εποπτεία του ΑΣΕΠ.
6.      Επίλυση χρόνιων προβλημάτων που σχετίζονται με την υλοποίηση πάγιων διεκδικήσεων μας βάσει αποφάσεων (ασφαλιστικό μητέρων μηχανικών, επίδομα βρεφονηπιακού κλπ)
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ :
·        Παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο σχετικά με τις διεκδικήσεις μας με κήρυξη 24ωρης απεργίας εντός της εβδομάδας και απαίτηση να μας δοθεί εγκαίρως το άρ. 38 και να υιοθετηθούν οι προτάσεις του ΣΕΜΟΔ
·        Υλοποιούμε τις αποφάσεις των ΓΣ στο μέρος που αφορά δημοσιότητα και επαφές με φορείς και συλλογικότητες κα χρησιμοποιούμε όλα τα πρόσφορα επικοινωνιακά μέσα
·        Ακόμη κι αν στο καλύτερο σενάριο, περάσουν όλες οι προτάσεις μας στο Νέο Νόμο πρέπει να είμαστε διαρκώς σε επαγρύπνηση καθώς  το νέο- όπως και να το ονομάσουν- μνημόνιο της κυβέρνησης θα περάσει με λαιμητόμο από πάνω μας. Δικαιώματα - ακόμη και το δικαίωμα του «συνδικαλίζεσθαι» - μισθοί, παροχές και συνθήκες εργασίας θα διαλυθούν.
Συνάδελφοι, η διέξοδος από αυτή την ζοφερή κατάσταση βρίσκεται στην ενότητά μας και στον αγώνα. Δεν κερδίζονται με χαριεντισμούς στα υπουργικά γραφεία και τα κόμματα, υπόγεια κομπρομί με άλλους συλλόγους και συμφωνίες κάτω από το τραπέζι. Η διέξοδος βρίσκεται στην ανυποχώρητη στάση μας απέναντι σε κάθε αυθαιρεσία στο χώρο μας αλλά και στον κοινό αγώνα όλων των εργαζομένων ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης, τρόικα και ΕΕ. 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΟΔ
(ΑΠΕ ΜΟΔ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: